2009-01-15

Sydney - Singapore

15 januari

Vi blev väckta klockan 01.15 av Kristian från Telenor som undrade hur Lill-Åsa mådde och hon var nöjd med Telenor! Inte så apnöjda kände vi väl alla tre, när vi visste att klockan skulle ringa tre timmar senare.

04.45 ringde klockan igen och en timme senare stod vi lite vemodiga ute på gatan och vinkade in en taxi. Vi fick världens trevligaste taxichaufför som pratade på bred aussiedialekt hela vägen till flygplatsen. Vår favoritmening var "You'll be alright, mate".

På flyget som bara tog 7 timmar, lyckades Pontus sova i ca 30 minuter och Åsa i hela 1,5 timme.

Lilll-Åsa hade fullt upp med den här whiskeyn och hade inte alls tid att sova. Hon hann se två bra filmer också, Eagle eye och The women.

Framme på Singapores flygplats. Tänk om området runt bagagebanden kunde vara så här fint på alla flygplatser.

Taxi från flygplatsen med en taxichafför som var glad och charmig och tämligen tandlös.

Framme på Holiday Inn. Pontus gillade nog hissarna bäst som går utanpå väggen och som skapar lite sug i magen.

Man är ju alltid lite seg efter en flygning så en stund vid hotellpoolen kändes helt rätt.

När vi vid 18-tiden gick ut för att promenera till Boat Quay för en bit att äta, höll Lill-Åsa på att svälta ihjäl då hon inte varit snabb nog när snacks intogs på hotellrummet.

Rolig bro på vägen. Ser ut som en hel dagisklass har fått fria händer :-)

När vi gick förbi den här hippa baren såg vi att de sålde det vinet som tillverkades på den vingården vi besökte för drygt en vecka sen.

Vi hann därför inte riktigt fram till Boat Quay utan valde en restaurang vid Clarke Quay.

Lill-Åsa höll hårt i sin öl som höll på att blåsa bort. Ett tag trodde vi att taket skulle blåsa av båtrestaurangen. Även om det blåste jättemycket så var det varmt och skönt. 30 grader närmare bestämt.

Floden är livligt trafikerad av den här typen av båtar.

Klockan var inte mer än 20.00 men i våra kroppar som ju är inställda på Sydney-tid var hon 23.00 och dessutom hade vi inte sovit många timmar natten innan. Det kanske syns på fotot?

På vägen tillbaka till hotellet gick vi in på en gata som var vackert utsmyckad.

Åsa gick mot ljudet av ett framträdande medan Pontus och Lill-Åsa tvärnitade då tinnitusen hängde i luften.

Klockan 21.00 sov vi alla som grisar.

Nästa gång vi uppdaterar denna blogg då ni kan läsa om vår sista dag i Singapore är hemma på Hägerstensåsen.
Ikväll kommer vi att byta om till varmare kläder och vi gruvar lite för att se om knappen går att knäppa i jeansen. Vi har några semesterkilon som sitter lite överallt.

Vårt flyg går sent ikväll kväll och vi landar på svensk mark klockan 09.35 på lördag morgon.